
Trivsel og tryggleik
Plan for arbeidet med Trivsel og Tryggleik ved Sagvåg skule
INNHALD:
Del 3 Akutt (Beredskapsplanar)
Planen for Trivsel og Tryggleik Sagvåg skule byggjer eigentleg på den utgåtte planen «Trivsel og Tryggleik – tiltak i barnehage og skule for barn og unge med psykososiale vanskar».
Vår plan tek opp i seg ny ROS-analyse frå Compilo og andre tiltak knytt til det vaksne miljøet, ikkje «berre» for elevane.
For dei som er nye ved Sagvåg skule, kan denne planen vera ein grei innfallsport for å gjera seg kjent med skulen.
Sagvåg skule 3. september 2024
-rektor-
Sjå også: (forelda)
Risikoanalyse Sagvåg skule>> (Før Compilo)
HMT-arbeidet Sagvåg skule>> (Før Compilo)
Del 1 Førebyggande arbeid
Førebygging
FELLES FOR HEILE SKULEN førebygging
Konkrete tiltak
Systematisk arbeid mot felles mål, verdiar, normer og kultur
Sagvåg skule vil med jamne mellomrom drøfte kva pedagogisk grunnsyn og elevsyn ein byggjer tiltaka på. (Ofte med utgangspunkt i «menneska» i K-06 Generell del)
Arbeidet med «Steg for steg» vil også stå sentralt i desse drøftingane.

Pedagogisk grunnsyn
Konkrete tiltak:
Elevsyn
Dei tilsette har felles haldning i møte med einskildbarnet
· Alle skal behandle elevane med respekt
· Leggje vekt på å sjå eleven sine positive sider
· Syta for at eleven vert sett og opplever skulen som ein trygg stad
Læringssyn
Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev
· Gje eleven kunnskap og forståing av reglar og rammer for åtferd og sosial omgang ved Sagvåg skule. Sjå reglar for trivsel og tryggleik
· Leggje til rette for å gje elevane oppgåver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein må også ta praktiske konsekvensar av K 06 med tanke på elevmedverknad, arbeidsmåtar og grunnleggjande elevsyn.jmf. § 9.a-5
Kunnskapssyn
· Eleven skal jobba etter måla i K 06
Kultur og samfunssyn
Skulen gjer bruk av den kulturelle skulesekken
Samarbeid heim- skule
– Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremøte og to utviklingssamtaler i skuleåret, ein haust og ein vår. (sjå K 06 ? og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter
Tryggleik og Trivsel i undervisningssituasjonen
Skuleåret 2000/01 tok skulen i bruk opplegget «Steg for steg».
Tryggleik og Trivsel utanom undervisning
I friminutta er det alltid fleire vaksne ute. Desse har først og fremst til oppgåve å vera synlege for å førebygge ikkje-ønska åtferd. Dei kan også ta aktivt del i leik og andre aktivitetar, men dei må også ha eit «overoppsyn».
Reglar for pausetid inne
- Me brukar ikkje utestemme inne.
- Me skal ikkje springa når me er inne.
Rutinar for samarbeid om eleven si sosiale – og faglege utvikling
Teama er organisert i 1.til 4.team, og 5.til 7.team. Det er her dette vert drøfta.
Sosiallæraren
Sagvåg skule har to sosiallærarar. Sosiall I har 1,5 t , og sosiallærar II har 1 t pr. veke til arbeidet. Det skal vera omlag 1/2 t pr. klasse til sosiallæraressurs.
Sosiallærarinstruks (Døme frå skuleåret 2000/01)
Generelt:
ARBEIDSOMRÅDE: Sosialpedagogikk
RESSURS: 2 1/2 undervisningstime [ konvertert: è 3t 45 min]
TIDSBRUK: Noko fast noko variabel.
OPPGÅVER:
Kontaktlærarane tek oftast initiativet:
- Samtalar med, og oppfølging av einskilde born med sosiale vanskar.
- Vera med på konferansetimar, eller ha samtalar med foreldre til born ein har oppfølging med.
- Vera med å arbeida ut klassemiljøtiltak. Vera med i deler av gjennomføringa av desse.
- Utføra testing av enkeltelevar når kontaktlærar ber om dette.
Andre oppgåver:
- Gjennomføra tverrfaglege møte
- Vera med å utarbeida trivsel og tryggleiksplanar / undersøkingar.
- Ha ansvar for elevråd, førebuing, gjennomføring og etterarbeid.
- Ansvar for gjennomføring av nokre sosiale arrangement ved skulen.
Bruk og fordeling av ressursen:
Sosiallærar 1-4 (2 klokketimar i veka) | Sosiallærar 5-7 (1,5 klokketimar og 15minutt i veka) |
Oppfølging av born [oppgåve 1, 2 og 3] Sjå til at elevar vert testa. (sjå spesialpedagogisk handbok) [oppgåve 4] Delegert ansvar for tverrfaglege møte [oppgåve 5] Ansvar for gjennomføring og oppfølging av elevråd. [oppgåve 7]Ansvarleg og koordinator for nokre sosiale arrangement: – Grand Prix i juni – Sommarfesten i juni | Oppfølging av born [oppgåve 1, 2 og 3]Sjå til at elevar vert testa. (sjå spesial- pedagogisk handbok) [oppgåve 4] Oppfølging, revidering av planen Trivsel & Tryggleik, undersøkingar. [oppgåve 6] Ansvar og koordinator for nokre sosiale arrangement: – Sosiale samlingar – Trivsel & Tryggleik- kampanje i septemberFordeling av rom til midttimen |
Planar og tiltak for situasjonar der elevar kan bli utsette for hendingar som krev ekstra omsorg.
Sjå planane i kap 3 akuttnivå : «Når nokon døyr», «Alvorlege ulykker» og «Handlingsplan mot mobbing Sagvåg skule»
Prioritera ressursane slik at evt. vanskar blir fanga opp tidleg
Tverrfagleg møte . Der kant enkeltelevar drøftast. Anten anonymt, eller med namn om foreldra er med, eller har gjeve samtykke.
Det fysiske miljøet som trivselsfaktor
Me har gode uteareal og eit fint nytt skulebygg som me tek vare på.
Overgangane frå barnehage til skule og frå barneskule til ungdomsskule
Skulen har samarbeidsmøte med barnehagane i området om enkeltelevar før dei tek til i skulen. Førskuledagane våren før ungane tek til på skulen, vert også nytta til samarbeid med foreldra og eleven.
Samarbeidet med Nysæter ungdomsskule føljer fast oppsett med m.a. informasjonsmøte for foreldra og besøk på ungdomsskulen for elevane. Det er også eigne samarbeidsmøte om enkeltelevar.
Sjå plan overgang barnehage/skule og skule/ungdomsskule
Når nye elevar tek til ved skulen
flytting i skuleåret
Ny elev til skulen:
Når ein ny elev kjem til skulen vert eleven og foreldra først mottekne hos rektor, der får dei generell informasjon om skulen, og skulen får informasjon frå foreldra og eleven.
Rektor føljer så eleven til klassen. (Dersom eleven ynskjer det kan også forelder vera med.)
- det fysiske læringsmiljø
- aktive arbeidsmåtar som krev anna utstyr enn lærebøker
- styrking av elevane si sjølvkjensle, elevsyn
- bruken av m.a. ressursane til spesialundervisning
Øve opp eleven sine sosiale og emosjonelle evner og styrkje sjølvkjensla
Alle har behov for å føle at dei meistrar kvardagen. For dei svakaste elevane vert det særs viktige å fokusere på det dei meistrar for slik å styrke dei svake sidene. Her vil ei drøfting av spesialundervisninga stå sentralt. Sjå også ny «Handbok for spes.ped. tiltak»
Foreldresamarbeid [Les meir>>]
Samarbeidet heim skule vert ført vidare.. Det viktigaste samarbeidet skjer på klassenivå i samarbeidet mellom heim skule om enkeltelevane og klassemiljøarbeid
Åtferdsmodifikasjon
Lærarane ved Sagvåg skule kjenner teknikkane som vert brukt i denne metoden, m.a. lønn (forsterking) av ønska åtferd og ignorering av uønskt åtferd. (Sjå vedlegg i den kommunale planen Trivsel og Tryggleik) «Steg for steg»-opplegget står også sentralt i dette arbeidet.
- IOP- plan
- Det vert ikkje laga individuelle opplæringsplanar for andre elevar.
Undervisningsplanar for kvar klasse
- Vekeplanar,
For heile skulen
Dei planane som til ei kvar tid gjeld for skulen finn ein ei oppdatert liste over på heimesida til skulen.
Førebygging
Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev
Gje eleven kunnskap og forståing av reglar og rammer for åtferd og sosial omgang ved Sagvåg skule. Dette arbeidet vert hovudsakleg gjort på klassenivå, men for enkelte elevar må dette arbeidet førast vidare individuelt.
Positiv sjølvbilete hos eleven
Leggje til rette for å gje elevane oppgåver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein må også ta praktiske konsekvensar av L 97 med tanke på elevmedverknad, arbeidsmåtar og grunnleggjande elevsyn.
Samarbeid heim- skule
– Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremøte og to utviklingssamtaler i skuleåret, ein haust og ein vår. (sjå K 06 om vurdering og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter)
Del 2 Risikonivå
RisikonivåFELLES FOR HEILE SKULEN risikonivå Konkrete tiltakMøtepunkt på skulen Sagvåg skule har to sosiallærarar. Tverrfagleg møte med barnevern, PPT, sosiallærar, lærar, rektor, foreldre og helsesyster. Ressursgruppemøte med sosiallærar, rektor og PPT.Fasttid-samarbeid PPT/den einskilde lærar. Ansvarsgruppemøte for elevar med spesielle behov.Beredskapsplan Den kommunale planen fokuserer på rettleiing til læraren i vanskelege situasjonar som varer over lang tid. Her har rektor eit klårt ansvar. Alle lærarane vert innkalla til medarbeidarsamtale ein gong i året.I denne planen er det også laga ein beredskapsplan for dei akutte situasjonane i Kap 3 akuttnivå, felles for heile skulen.Kartlegging av elevar i risikosona Elevane vert sett i fokus jevnleg i tysdagsmøte med kollegiet. På klasse-nivå vert det arbeidd både i team og med eleven og foreldra.Hjelpeapparatet vert dradd med der det er bruk for det.(Sjå også prosedyre for det vidare arbeidet under Individuelt nivå) KLASSEN risikonivåKonkrete tiltakPå foreldremøtet om hausten vert det sett av datoar (haust og vår) til to sosialesamlingar for klassen. Klassekontaktane har ansvar for å setje dette i verk. Kontaktlærarane minner om dette på planane. INDIVIDUELT risikonivåKonkrete tiltakKommunikasjon med eleven Kontaktlærar tek initiativ overfor eleven dersom han/ho meiner at eleven har problem i høve til åtferd eller anna. Me legg vekt på eit godt samarbeid med heimen. Sosiallærar, rektor eller PPT vert kopla inn derssom det er nødvendig.Livssituasjonen til elevenNår ein elev opplever krise i familien som skilsmisse, alvorleg sjukdom e.l., ynskjer skulen at foreldra informerer. Likeins ynskjer skulen å ta kontakt for å få nødvendig informasjon. Der det er naturleg, vert hjelpeapparatet t.d. helsesyster kalla inn. Det vert utarbeidd individuell opplæringsplan (IOP) for elevar som har fått ressursar etter §5. Ressursen skal brukast til beste for eleven både fagleg og sosialt. Prosedyre for tiltak for elevar er i risikosona. Læraren |
3 Akutt nivå
Kriseplan Stord kommune i Compilo. Søk: «Beredskapsplan»
Brannplan Sagvåg skule
Andre kriseplanar for skulen
Pandemiplan: https://arkiv.sagvagskule.no/pandemi.htm