Trivsel og tryggleik

Plan for arbeidet medΒ Trivsel og Tryggleik ved SagvΓ₯g skule

INNHALD:

Del 1 FΓΈrebyggande arbeid

Del 2 RisikonivΓ₯

Del 3 Akutt  (Beredskapsplanar)

Innleiing

Planen for Trivsel og Tryggleik SagvΓ₯g skule byggjer eigentleg pΓ₯ den utgΓ₯tte planen «Trivsel og Tryggleik – tiltak i barnehage og skule for barn og unge med psykososiale vanskar».
VΓ₯r plan tek opp i seg ny ROS-analyse frΓ₯ Compilo og andre tiltak knytt til det vaksne miljΓΈet, ikkje «berre» for elevane.
For dei som er nye ved SagvΓ₯g skule, kan denne planen vera ein grei innfallsport for Γ₯ gjera seg kjent med skulen. 

SagvΓ₯g skule 3. september 2024

-rektor-

SjΓ₯ ogsΓ₯: (forelda)
Risikoanalyse SagvΓ₯g skule>> (FΓΈr Compilo)
HMT-arbeidet SagvΓ₯g skule>> (FΓΈr Compilo)

Del 1 FΓΈrebyggande arbeid

FΓΈrebygging

FELLES FOR HEILE SKULEN fΓΈrebygging

Konkrete tiltak

Systematisk arbeid mot felles mΓ₯l, verdiar, normer og kultur

SagvΓ₯g skule vil med jamne mellomrom drΓΈfte kva pedagogisk grunnsyn og elevsyn ein byggjer tiltaka pΓ₯. (Ofte med utgangspunkt i «menneska» i K-06 Generell del)
Arbeidet med «Steg for steg» vil ogsΓ₯ stΓ₯ sentralt i desse drΓΈftingane.

http://skole.stord.kommune.no/sagvaag/bilete_09/smaa09/tt_del1.jpg

 Pedagogisk grunnsyn

Konkrete tiltak:

Elevsyn


Dei tilsette har felles haldning i mΓΈte med einskildbarnet

Β·         Alle skal behandle elevane med respekt

Β·         Leggje vekt pΓ₯ Γ₯ sjΓ₯ eleven sine positive sider

Β·         Syta for at eleven vert sett og opplever  skulen som ein trygg  stad 

Læringssyn

Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev

Β·         Gje eleven kunnskap og forstΓ₯ing av reglar og rammer for Γ₯tferd og sosial omgang ved SagvΓ₯g skule. SjΓ₯ reglar for  trivsel og tryggleik

Β·          Leggje til rette for Γ₯ gje elevane oppgΓ₯ver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein mΓ₯ ogsΓ₯ ta praktiske konsekvensar av K 06  med tanke pΓ₯ elevmedverknad, arbeidsmΓ₯tar og grunnleggjande elevsyn.jmf. Β§ 9.a-5


Kunnskapssyn

Β·         Eleven skal jobba etter mΓ₯la i K 06

Kultur og samfunssyn

Skulen gjer bruk av den kulturelle skulesekken

Samarbeid heim- skule
– Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremΓΈte og to utviklingssamtaler i skuleΓ₯ret, ein haust og ein vΓ₯r. (sjΓ₯ K 06 ?  og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter

Tryggleik og Trivsel i undervisningssituasjonen

 SkuleΓ₯ret 2000/01 tok skulen i bruk opplegget «Steg for steg».

Tryggleik og Trivsel utanom undervisning
I friminutta er det alltid fleire vaksne ute. Desse har fΓΈrst og fremst til oppgΓ₯ve Γ₯ vera synlege for Γ₯ fΓΈrebygge ikkje-ΓΈnska Γ₯tferd. Dei kan ogsΓ₯ ta aktivt del i leik og andre aktivitetar, men dei mΓ₯ ogsΓ₯ ha eit «overoppsyn».

ElevrΓ₯de

Reglar for pausetid inne

  • Me brukar ikkje utestemme inne.
  • Me skal ikkje springa nΓ₯r me er inne.

Rutinar for samarbeid om eleven si sosiale – og faglege utvikling
Teama er organisert i 1.til 4.team, og 5.til 7.team. Det er  her dette vert drΓΈfta.

Sosiallæraren
SagvΓ₯g skule har to sosiallΓ¦rarar. Sosiall I har 1,5 t , og sosiallΓ¦rar II har 1 t pr. veke til arbeidet. Det skal vera omlag 1/2 t pr. klasse til sosiallΓ¦raressurs.

SosiallΓ¦rarinstruks (DΓΈme frΓ₯ skuleΓ₯ret 2000/01)

Generelt:
ARBEIDSOMRΓ…DE: Sosialpedagogikk
RESSURS: 2 1/2 undervisningstime [ konvertert: Γ¨ 3t 45 min]
TIDSBRUK: Noko fast noko variabel.

OPPGΓ…VER:
Kontaktlærarane tek oftast initiativet:

  1. Samtalar med, og oppfΓΈlging av einskilde born med sosiale vanskar.
  2. Vera med pΓ₯ konferansetimar, eller ha samtalar med foreldre til born ein har oppfΓΈlging med.
  3. Vera med Γ₯ arbeida ut klassemiljΓΈtiltak. Vera med i deler av gjennomfΓΈringa av desse.
  4. UtfΓΈra testing av enkeltelevar nΓ₯r kontaktlΓ¦rar ber om dette.Β 

Andre oppgΓ₯ver:

  1. GjennomfΓΈra tverrfaglege mΓΈte
  2. Vera med Γ₯ utarbeida trivsel og tryggleiksplanar / undersΓΈkingar.
  3. Ha ansvar for elevrΓ₯d, fΓΈrebuing, gjennomfΓΈring og etterarbeid.
  4. Ansvar for gjennomfΓΈring av nokre sosiale arrangement ved skulen.

Bruk og fordeling av ressursen:

Sosiallærar 1-4
(2 klokketimar i veka)
Sosiallærar 5-7
(1,5 klokketimar og 15minutt i veka)
OppfΓΈlging av born [oppgΓ₯ve 1, 2 og 3] SjΓ₯ til at elevar vert testa. (sjΓ₯ spesialpedagogisk handbok) [oppgΓ₯ve 4] Delegert ansvar for tverrfaglege mΓΈte [oppgΓ₯ve 5] Ansvar for gjennomfΓΈring og oppfΓΈlging av elevrΓ₯d. [oppgΓ₯ve 7]Ansvarleg og koordinator for nokre sosiale arrangement:
– Grand Prix i juni
– Sommarfesten i juni 
OppfΓΈlging av born [oppgΓ₯ve 1, 2 og 3]SjΓ₯ til at elevar vert testa. (sjΓ₯ spesial- pedagogisk handbok) [oppgΓ₯ve 4] OppfΓΈlging, revidering av planen Trivsel & Tryggleik, undersΓΈkingar. [oppgΓ₯ve 6] Ansvar og koordinator for nokre sosiale arrangement:
– Sosiale samlingar
– Trivsel & Tryggleik- kampanje i septemberFordeling av rom til midttimen

Planar og tiltak for situasjonar der elevar kan bli utsette for hendingar som krev ekstra omsorg.
SjΓ₯ planane i kap 3 akuttnivΓ₯ : «NΓ₯r nokon dΓΈyr», «Alvorlege ulykker» og «Handlingsplan mot mobbing SagvΓ₯g skule»

Prioritera ressursane slik at evt. vanskar blir fanga opp tidleg
Tverrfagleg mΓΈte . Der kant enkeltelevar drΓΈftast. Anten anonymt, eller med namn om foreldra er med, eller har gjeve samtykke.

 Det fysiske miljΓΈet som trivselsfaktor
Me har gode uteareal og eit fint nytt skulebygg som me tek vare pΓ₯.

Overgangane frΓ₯ barnehage til skule og frΓ₯ barneskule til ungdomsskule
Skulen har samarbeidsmΓΈte med barnehagane i omrΓ₯det om enkeltelevar fΓΈr dei tek til i skulen.  FΓΈrskuledagane vΓ₯ren fΓΈr ungane tek til pΓ₯ skulen, vert ogsΓ₯ nytta til samarbeid med foreldra og eleven.
Samarbeidet med NysΓ¦ter ungdomsskule fΓΈljer fast oppsett med m.a. informasjonsmΓΈte for foreldra og besΓΈk pΓ₯ ungdomsskulen for elevane. Det er ogsΓ₯ eigne samarbeidsmΓΈte om enkeltelevar.

SjΓ₯ plan overgang barnehage/skule og skule/ungdomsskule

NΓ₯r nye elevar tek til ved skulen

flytting i skuleΓ₯ret

Ny elev til skulen:
NΓ₯r ein ny elev kjem til skulen vert eleven og foreldra fΓΈrst mottekne hos rektor, der fΓ₯r dei generell informasjon om skulen, og skulen fΓ₯r informasjon frΓ₯ foreldra og eleven.
Rektor fΓΈljer sΓ₯ eleven til klassen. (Dersom eleven ynskjer det kan ogsΓ₯ forelder vera med.)

Tilpassa opplæring

  • det fysiske lΓ¦ringsmiljΓΈ
  • aktive arbeidsmΓ₯tar som krev anna utstyr enn lΓ¦rebΓΈker
  • styrking av elevane si sjΓΈlvkjensle, elevsyn
  • bruken av m.a. ressursane til spesialundervisning

Øve opp eleven sine sosiale og emosjonelle evner og styrkje sjølvkjensla
Alle har behov for Γ₯ fΓΈle at dei meistrar kvardagen. For dei svakaste elevane vert det sΓ¦rs viktige Γ₯ fokusere pΓ₯ det dei meistrar for slik Γ₯ styrke dei svake sidene. Her vil ei drΓΈfting av spesialundervisninga stΓ₯ sentralt. SjΓ₯ ogsΓ₯ ny «Handbok for spes.ped. tiltak»

Foreldresamarbeid [Les meir>>]
Samarbeidet heim skule vert fΓΈrt vidare.. Det viktigaste samarbeidet skjer pΓ₯ klassenivΓ₯ i samarbeidet mellom heim skule om enkeltelevane og klassemiljΓΈarbeid

Γ…tferdsmodifikasjon
LΓ¦rarane ved SagvΓ₯g skule kjenner teknikkane som vert brukt i denne metoden, m.a. lΓΈnn (forsterking) av ΓΈnska Γ₯tferd og ignorering av uΓΈnskt Γ₯tferd. (SjΓ₯ vedlegg i den kommunale planen Trivsel og Tryggleik) «Steg for steg»-opplegget stΓ₯r ogsΓ₯ sentralt i dette arbeidet.

Planarbeidet ved SagvΓ₯g skule

For kvar elev

  • IOP- plan
  • Det vert ikkje laga individuelle opplΓ¦ringsplanar for andre elevar.

Undervisningsplanar for kvar klasse

  • Vekeplanar,

For heile skulen

Dei planane som til ei kvar tid gjeld for skulen finn ein ei oppdatert liste over pΓ₯ heimesida til skulen.

FΓΈrebygging

Bygga opp sosial kompetanse hos kvar elev
Gje eleven kunnskap og forstΓ₯ing av reglar og rammer for Γ₯tferd og sosial omgang ved SagvΓ₯g skule. Dette arbeidet vert hovudsakleg gjort pΓ₯ klassenivΓ₯, men for enkelte elevar mΓ₯ dette arbeidet fΓΈrast vidare individuelt.

Positiv sjΓΈlvbilete hos eleven
Leggje til rette for Γ₯ gje elevane oppgΓ₯ver dei kan meistre, og gje ros og oppmuntring under vegs. Ein mΓ₯ ogsΓ₯ ta praktiske konsekvensar av L 97 med tanke pΓ₯ elevmedverknad, arbeidsmΓ₯tar og grunnleggjande elevsyn.

Samarbeid heim- skule
– Det formelle samarbeidet med heimen er knytt til foreldremΓΈte og to utviklingssamtaler i skuleΓ₯ret, ein haust og ein vΓ₯r. (sjΓ₯ K 06  om vurdering og Rundskriv F-107-97) om endring av forskrifter)

Del 2 RisikonivΓ₯


RisikonivΓ₯FELLES FOR HEILE SKULEN risikonivΓ₯
Konkrete tiltakMΓΈtepunkt pΓ₯ skulen
SagvΓ₯g skule har to sosiallΓ¦rarar.Β Tverrfagleg mΓΈte med barnevern, PPT, sosiallΓ¦rar, lΓ¦rar, rektor, foreldre og helsesyster. RessursgruppemΓΈte med sosiallΓ¦rar, rektor og PPT.Fasttid-samarbeid PPT/den einskilde lΓ¦rar. Β AnsvarsgruppemΓΈte for elevar med spesielle behov.Beredskapsplan
Den kommunale planen fokuserer pΓ₯ rettleiing tilΒ lΓ¦rarenΒ i vanskelege situasjonar som varer over lang tid. Her har rektor eit klΓ₯rt ansvar. Alle lΓ¦rarane vert innkalla til medarbeidarsamtale ein gong i Γ₯ret.I denne planen er det ogsΓ₯ laga ein beredskapsplan for dei akutte situasjonane iΒ Kap 3 akuttnivΓ₯, felles for heile skulen.Kartlegging av elevar i risikosona
Elevane vert sett i fokusΒ  jevnleg i tysdagsmΓΈte med kollegiet.Β PΓ₯ klasse-nivΓ₯ vert det arbeidd bΓ₯de i team og med eleven og foreldra.Hjelpeapparatet vert dradd med der det er bruk for det.(SjΓ₯ ogsΓ₯ prosedyre for det vidare arbeidet under Individuelt nivΓ₯)Β KLASSEN risikonivΓ₯Konkrete tiltakPΓ₯ foreldremΓΈtet om hausten vert det sett av datoar (haust og vΓ₯r) til to sosialesamlingar for klassen. Klassekontaktane har ansvar for Γ₯ setje dette i verk. KontaktlΓ¦rarane minner om dette pΓ₯ planane.Β 
Β INDIVIDUELT risikonivΓ₯Konkrete tiltakKommunikasjon med eleven
KontaktlΓ¦rar tek Β initiativ overfor eleven dersom han/ho meiner at eleven har problem i hΓΈve til Γ₯tferd eller anna. Me legg vekt pΓ₯ eit godt Β samarbeid med heimen. SosiallΓ¦rar, rektor eller PPT vert kopla inn derssom det er nΓΈdvendig.Livssituasjonen til elevenNΓ₯r ein elev opplever krise i familien som skilsmisse, alvorleg sjukdom e.l., ynskjer skulen at foreldra informerer. Likeins ynskjer skulen Γ₯ ta kontakt for Γ₯ fΓ₯ nΓΈdvendig informasjon. Der det er naturleg, vert hjelpeapparatet t.d. helsesyster kalla inn.Β 
Β 
Det vert utarbeidd individuell opplΓ¦ringsplan (IOP) for elevar som har fΓ₯tt ressursar etter Β§5.Β Ressursen skal brukast til beste for eleven bΓ₯de fagleg og sosialt.Β Β Prosedyre for tiltak for elevar er i risikosona.Β LΓ¦rarenΒ 

3 Akutt nivΓ₯

Kriseplan Stord kommune i Compilo. SΓΈk: Β«Beredskapsplan»


Brannplan SagvΓ₯g skule

Andre kriseplanar for skulen

Pandemiplan: https://arkiv.sagvagskule.no/pandemi.htm